VÆRFTET


På Ørestaden (hvor vi jo bor) er der flere forskellige kulturelle tiltag, som hovedsageligt har for øje at styrke lokalsamfundet, og give de rummelige gader og farvede cementkolosser mere liv.
I denne weekend har der fx været Ørestads Kulturdage og da doktoren og jeg i dag gik en tur gennem byparken vrimlede det med små purke + vedhæng der skulle høre børnejazz.
Det er fint synes jeg. At opleve livet indenfor væggende blive trukket ud på den anden side. Gennemsigtighed kan man kalde det, eller bare nærvær.
Anyways. En af de tiltag, som ikke kun er i forbindelse med kulturdagene, ligger lige nu, og en månede frem, langs med kanalen lige foran Bjerget. Det er et tiltag der hedder Værftet, der består af to små træboder i flotte farver, med skægge lamper ved og på, som skal være et inkluderende kulturprojekt i Ørestadens gader.
Det er borgerne selv der skal stå for aktiviteterne, og det skal være aktiviteter for andre borgere, med andre borgere.

Således har jeg meldt mig til de næste to onsdage at stå i det ene værft fra 16-19.
På Onsdag den 8. september er det t-shirt design vi skal beskætige os med. Det bliver skægt, man kan medbringe sit eget tøjstykke (helst i lyse farver) som man kan dekorere, eller der vil være mulighed for at få udleveret en t-shirt på stedet.

Onsdagen efter er det digteriet og malerkunsten der står for skud. Jeg arrangerer en lille digt workshop hvor du kan få hjælp til at skrive dit eget digt, skrive det op, og hvis du tør, læse det op for menneskerne omkring.
Derudover vil der være akvarelmaling, hvor du kan fange Ørestaden på papiret i et forsøg på at indfange og fremhæve den bløde side af denne sci-fi del af København.

arrangementet er gratis, og der er også arrangementer andre dage, med arrangører der ikke er mig. Fx Tai Chi, healing, ølbrygning og andet sjovt. Se det foreløbige program her

jeg har også oprettet en lille begivenhed kun for mine arrangementer på facebook HER

Jeg håber at der er nogle der kunne få lyst til at komme og være med til løjerne, det kunne evt. kombineres med en lille tur omkring i den fantastiske Ørestad. Der er så meget at se her, som man ikke kan se andre steder i København, en sci-fi by fyldt med bløde kolosser og rå cement, og social arkitektur.

Kærlig Hilsen en ægte Ørestadsbo