X

Det er også ikke ligegyldigt
alt andet end lige alt
render op og ned ad væggene gør det
og løfter ingenting fremad

alle mulige løse ender
der pumper
alt der er varmblodet
ud
og løfter mig ikke meget højere end
at jeg lige nøjagtig kan nå tilbage
inden du kan nå at ombestemme dig
og blodet nå at størkne
og sådan er det jo
du kan ikke bede mig om
at knuse mit eget hjerte

X

og det ender jo ikke der
så hvornår skal jeg stå
under rygklappermaskinen
og håbe på lidt sukker

i en uendelighed der først slutter
når noget ændrer sig
og andre ting
så kom ind
jeg vil kun ændre
din grundlæggende grund
ødelægge det hele

X

fjas med fjums og lidt af det hele
kan du få
hvis bare du giver mig
alt andet
UDOVER at lystre
ønsker jeg mig intet

lyseblå cementidyl
og sejlende skraldeparader
der alt sammen minder
om det uafsluttede begyndte
og det
ønsker jeg mig
UDOVER intet